RSS header - this is hidden

Får byens beste bespisnings- og servicekonsept

Skrevet av Marianne Johannessen Dato: 14.jul.2020

Det totalrenoverte kontorbygget Telegrafen byr ikke bare på noen av Oslos beste arbeidsplasser, bygget får også byens råeste servicekonsept. 

Spekket med historie

Midt i Kvadraturen ligger Telegrafen. Bygget ser kanskje mest ut som en borg, men da det sto ferdig i 1924 var det landets tredje største og mest påkostende kontorbygg. Det ble tegnet av to av landets mest anerkjente arkitekter, Arnstein Arneberg and Magnus Poulsson, som også tegnet rådhuset.

– Dette er et bygg som i mange år har vært lukket for befolkningen, men nå åpnes det opp for publikum. Telegrafen har gjennomgått en totalrenovering der eiendommens unike historiske kvaliteter er godt ivaretatt. Med kun 4.200 kvm ledige kontorarealer igjen av totalt ca 25.000 kvm er dette en attraktiv mulighet for å sikre seg Oslo’s beste kontorlokaler i historiske Telegrafen sier partner og utleiemegler Thomas Bagn hos Malling & Co. 

LES MER OM EIENDOMMEN HER

New call-to-action

Syv etasjer høyt og glasstak i toppen      

Fra bygget åpnet dørene og frem til 1962 var det Telegrafverkets (Telenor) hovedkontor i Norge. I perioden fra 1962 og til slutten av 90-tallet ble det brukt av Telenor, men siden den gang har det i praksis stått mer eller mindre tomt.

I 2016 ble bygget kjøpt av Tristan Capital Partners, Vedal og Malling Eiendom. De siste årene har Telegrafen gjennomgått en massiv oppgradering, noe som har skjedd i tett samarbeid med byantikvaren.

– Eiendommens unike historiske kvaliteter er godt ivaretatt. Dette inkluderer blant annet et fantastisk atrium midt i bygget. Atriumet er hele syv etasjer høyt og har et glasstak i toppen, hvor veggene også er utsmykket med nydelige fresker. Dette blir uten tvil et av de mest fantastiske kontorbyggene Oslo har å by på, sier Paulgaard.

1602_064_30_09

 
får byens beste servicekonsept

Telegrafen er på cirka 25 000 kvadratmeter og har ca. 4.200 kvm ledig for leie. Blant selskapene som flytter inn er Bane NOR, Nordic office of architecture og Norconsult. Nylig signerte huseier også avtale med 4Service som skal stå for Service og bespisningskonseptet i bygget, og de legger listen svært høyt.

I praksis vil Telegrafen bli driftet mer som et hotell, hvor det er fokus på svært høy servicegrad, sier Marius Pedersen direktør salg og marked i 4Service.
– Vi skal sørge for at både gjester og leietakere får oppleve det beste innenfor service, og tjenestene vil leveres under navnet Telegrafen Service. Vi legger opp til et bespisningskonsept som har flere likhetstrekk med en god restaurant enn med en vanlig kantine. Her vil man kunne få alt av kalde og varme, hjemmelagede retter, både til frokost, lunsj og ettermiddag, Det vil også være mulig å bestille middag til å ta med hjem, både til seg selv og resten av familien.
– I tillegg vil det bli mulig å få levert maten på kontordøren, om man ønsker det. I praksis vil Telegrafen bli driftet mer som på et hotell, hvor det er fokus på svært høy servicegrad, sier Marius Pedersen i 4Service.

Telegrafen får en egen service-app som skal gjøre det enkelt for byggets brukere å se på dagens meny, sjekke om det er kø i restauranten, bestille mat, samt booke møterom og kommunisere med gårdeier.
– Byggets leietakere skal ikke bare få byens beste bespisningskonsept, de skal også få service fra øverste hylle, sier Pedersen som legger til at 4Service er utrolig stolte av å bli valgt som totalleverandør av servicetjenester til Telegrafen.

LES MER OM EIENDOMMEN HER

Illustrasjon av hvordan innsiden av Telegrafen kan se ut når bygget er ferdig i 2020.

Inviterer folk inn

Bygget åpnes også opp for publikum. Det betyr at serveringsstedene og butikkene på gateplan er åpne for alle som ønsker alt fra en rask kopp kaffe til en bedre lunsj eller middag.

– Vi vil også legge til rette for at byggets leietakere og andre skal få mulighet til å arrangere egne selskaper, konferanser og eventer. Vi vil bistå med bespisning og alt av tilrettelegging. Målet er at dette skal være et åpent bygg som blir et positivt bidrag til hele området, forteller Pedersen.

– Dette er et av hovedstadens aller råeste bygg, proppfullt av historie og nye teknologiske løsninger. Sammen med Malling skal vi sørge for at gjester og leietakere får oppleve det beste innenfor bespisning, renhold, service og teknologi. Ved å gi oss tilliten til å håndtere hele spekteret, vil dere også se oss sette en ny standard for serviceleveranser i et kontorbygg, avslutter Pedersen.

1602_070_070_001


Malling & Co Næringsmeglings håndterer utleie av flere av Oslo og Drammens største og mest attraktive kontor handel og lager eiendommer.

Til sammen tilbyr vi, gjennom gårdeierne, over 350 000 kvadratmeter lokaler. Sjekk ut hele eiendomsporteføljen i siste utgave av vår utleiemagasin mPaper. 

New call-to-action

Kategori: Retail, Tips og råd for leie av næringseiendom

SKREVET AV


Marianne Johannessen

Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 15 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.