God eiendomsforvaltning er et suksesskriterie for Meet Ullevaal
Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 20 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.
– Vi her helt avhengige av Malling & Co sitt forvaltningsarbeid for å utføre de oppgavene som ligger til vår kjernevirksomhet, mener Elsa Doseth, administrerende direktør i Meet Ullevaal.
Meet Ullevaal, tidligere kjent som UBC (Ullevaal Business Class), er Oslos største konferansesenter og holder til på Ullevaal Stadion. Totalt er det 10 000 kvadratmeter kurs- og konferansesenter som inneholder 37 møtelokaler, en stor møtesal for hundrevis av gjester til konferanser eller banketter, flere grupperom og auditorium. Eieren av bygget er Oslo Pensjonsforsikring, mens eiendomsforvaltningen er satt ut til Eiendomshuset Malling & Co. Det er Malling & Co som står for den daglige kontakten med leietakeren.
– Vårt oppdrag er å utvikle state-of-the-art møteplasser, og vi huser flere av de store konferansene som holdes i norsk næringsliv. Fordi tilrettelegging og rådgivning for utleie av møte- og konferanselokaler er vår kjernevirksomhet er vi helt avhengig av at forvaltningsarbeidet knyttet til lokalene gjennomføres på en skikkelig måte, innleder Elsa Doseth i Meet Ullevaal.
Andre behov enn leietakere flest
– Vi er en leietaker som utfordrer Malling & Co, fordi vi har andre behov enn leietakere flest. Møter, arrangementer og konferanser finner gjerne sted utenfor normal arbeidstid, og lokalene for denne type formål har andre behov enn vanlige næringsbygg. Skulle noe uforutsett skje under et arrangement på kveldstid eller i helger, er vi avhengig av serviceinnstilte eiendomsforvaltere som stiller opp. Jeg føler Malling & Co har levert på dette, de imøtekommer våre behov og svarer raskt på våre henvendelser, sier Doseth.
Som møtested for store arrangementer med mange mennesker er de helt avhengige av at lokalene er i god stand: alltid presentable og med alle sikkerhetskrav i orden. Meet Ullevaal har jevnlig kontakt med teamet i Malling & Co. Til daglig er det vaktmesteren som sørger for det tekniske på eiendommen og stiller opp når et uventet behov oppstår.
– Etter hvert som forholdet har utviklet seg har de lært oss bedre å kjenne, og forstår at vi som en litt spesiell leietaker kan ha behov for hjelp nærmest 24 timer i døgnet året rundt. Men de forsøker også å være i forkant når det gjelder våre behov. Blant annet vil jeg trekke frem vaktmesteren her på huset – han er alltid behjelpelig og serviceinnstilt, selv når vi tar kontakt utenfor normal arbeidstid. Hans kunnskap om bygget er helt avgjørende, sier Doseth.
LES OGSÅ: Jobber for å øke verdien til leietakere og gårdeiere
Ivaretar bygget, leietakere og driften
Malling & Co er engasjert for å ta seg av teknisk forvaltning, leietakerforvaltning og vaktmestertjenester på Ullevaal Stadion og tilhørende lokaler. Eiendomssjef Andrè Wurschmidt har det overordnede ansvaret for forvaltningsteamet på eiendommen, og forklarer:
– Vi sørger for at alt det tekniske ved eiendommen ivaretas. I dette inngår daglig planlagt og uplanlagt vedlikehold og drift, tilstandskontroller, brannvernøvelser, energioptimalisering med mer. Vi tar oss også av kontraktsforhandlinger og dialog med leietakerne for å imøtekomme deres behov. Samtidig sørger våre vaktmestere for at den daglige driften går som det skal.
På den tekniske siden har Malling & Co en driftssjef som har oversikt over behovene på eiendommen, mens vaktmester ofte utfører oppgavene som skal løses på stedet. Det administrative og dialog med leietakerne tar eiendomssjefen seg av sammen med en forvalter.
– Vi er fornøyde med hvordan Malling & Co samarbeider og tilrettelegger for oss som leietaker i bygget, avslutter Doseth.
LES OGSÅ: 5 gode grunner til å sette ut eiendomsforvaltningen
Vil du vite hva som påvirker leietakertilfredshet og hvordan man skaper langsiktige leietakere?
Vi har laget et oversiktlig veiledningsdokument som hjelper deg med å sikre at dine leietakere er tilfreds. Trykk på knappen under for å laste ned.
LES OGSÅ: Nøkkelen til fornøyde leietakere
LES OGSÅ: Dette kan du forvente av en profesjonell driftsavtale
LES OGSÅ: 5 tips for lønnsom eiendomsforvaltning
Motta rapporter og informasjon direkte i din e-post
Siste artikler
ARKIV
- november 2024 (5)
- oktober 2024 (7)
- september 2024 (5)
- august 2024 (3)
- juli 2024 (3)
- juni 2024 (3)
- mai 2024 (4)
- april 2024 (4)
- mars 2024 (5)
- februar 2024 (5)
- januar 2024 (6)
- desember 2023 (3)
- november 2023 (6)
- oktober 2023 (5)
- september 2023 (1)
- august 2023 (4)
- juli 2023 (5)
- juni 2023 (4)
- mai 2023 (5)
- april 2023 (3)
- mars 2023 (3)
- februar 2023 (3)
- januar 2023 (5)
- desember 2022 (2)
- november 2022 (3)
- oktober 2022 (11)
- september 2022 (2)
- august 2022 (5)
- juli 2022 (4)
- juni 2022 (4)
- mai 2022 (1)
- april 2022 (5)
- mars 2022 (5)
- februar 2022 (3)
- januar 2022 (5)
- desember 2021 (2)
- november 2021 (5)
- oktober 2021 (3)
- september 2021 (3)
- august 2021 (2)
- juli 2021 (1)
- juni 2021 (8)
- mai 2021 (3)
- april 2021 (1)
- mars 2021 (5)
- februar 2021 (4)
- januar 2021 (7)
- desember 2020 (5)
- november 2020 (4)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (4)
- august 2020 (3)
- juli 2020 (4)
- juni 2020 (6)
- mai 2020 (5)
- april 2020 (5)
- mars 2020 (7)
- februar 2020 (3)
- januar 2020 (5)
- desember 2019 (4)
- november 2019 (4)
- oktober 2019 (4)
- september 2019 (4)
- august 2019 (4)
- juli 2019 (6)
- juni 2019 (6)
- mai 2019 (5)
- april 2019 (5)
- mars 2019 (3)
- februar 2019 (4)
- januar 2019 (6)
- november 2018 (6)
- oktober 2018 (4)
- september 2018 (5)
- august 2018 (1)
- juli 2018 (1)
- juni 2018 (4)
- mai 2018 (5)
- april 2018 (7)
- mars 2018 (1)
- februar 2018 (2)
- januar 2018 (4)
- desember 2017 (5)
- november 2017 (6)
- oktober 2017 (3)
- september 2017 (3)
- august 2017 (2)
- juli 2017 (1)
- juni 2017 (1)
- mai 2017 (6)
- april 2017 (5)
- mars 2017 (5)
- februar 2017 (2)
- januar 2017 (8)
- november 2016 (2)
- september 2016 (2)
- august 2016 (1)
- april 2016 (2)
- januar 2016 (1)
- november 2015 (2)
- september 2015 (2)
- august 2015 (1)
- juni 2015 (3)
- mai 2015 (1)
- april 2015 (1)
- mars 2015 (1)
- februar 2015 (2)
- januar 2015 (1)
- november 2014 (2)
- november 2013 (2)
- oktober 2013 (2)
- august 2013 (1)
- juli 2013 (1)
- juni 2013 (2)
- desember 2012 (1)
- november 2012 (1)
- september 2012 (1)
- juli 2012 (1)
- juni 2012 (1)
- mai 2012 (1)
- desember 2011 (1)
- september 2011 (2)
- august 2011 (2)
- mars 2011 (1)
- desember 2010 (1)
- november 2010 (2)
- oktober 2010 (1)
- desember 2009 (1)
- november 2009 (1)
- mars 2009 (4)
- januar 2009 (1)
- desember 2008 (1)
- mai 2008 (1)
- desember 2007 (2)
- november 2007 (1)
- september 2007 (1)
- juli 2007 (1)
- mai 2007 (1)
- april 2007 (1)
- november 2006 (1)
- oktober 2006 (1)
- september 2006 (1)
- juni 2006 (1)
- april 2006 (1)
- februar 2006 (1)
- februar 2005 (1)