RSS header - this is hidden

Styrker tilbud av servicetjenester

Skrevet av Marianne Johannessen Dato: 19.jun.2020

Malling & Co strekker seg langt for å forenkle leietakernes hverdag.

– Som eiendomsforvalter ønsker vi å gjøre hverdagen til leietakerne så enkel som mulig. I tillegg til å ha vaktmestre på hvert bygg som kan bistå med mye, har vi nå ansatt Erlend Blom som utelukkende skal arbeide med våre tilleggstjenester, sier Rory Gundersen i Malling & Co Forvaltning.

Målet er å øke servicen på eiendommene Malling & Co forvalter.

– Erlend er en "serviceminded" handyman som fikser det meste. Bakgrunnen for ansettelsen er at vi opplever stadig større pågang fra leietakere på dette området, samtidig som vi ønsker å styrke servicegraden på eiendommen, sier Gundersen og påpeker at det skal være en rimelig tjeneste:

– Ringer man en vanlig håndverker går taksameteret fort. Bom-tillegg, tillegg for bil og utstyr, samt oppstartprisen gjør fort at man havner på 1500 kroner før håndverkeren i det hele tatt har begynt på arbeidet. Da vil vi allerede være ferdig med arbeidet for en rimeligere pris, sier Gundersen som ikke utelukker flere ansettelser i tiden fremover.

Malling & Co forvalter næringseiendom. Her er en av våre medarbeidere avbildet.
Illustrasjonsfoto.

– Det skal være lav terskel for å ta kontakt med oss, for alt man trenger hjelp med i lokalene sine, forklarer Gundersen.

Egen portal for servicetjenester

27. februar lanserte Malling & Co den digitale plattformen Myldre; en plattform som vil forenkle hverdagen til eiere, leietakere og forvaltere av næringseiendom. Leietakere som trenger ekstra bistand, kan enkelt bestille tilleggstjenester via Myldre.

Myldre_mockup

Myldre er et toppsystem som henter og visualiserer data fra en rekke underliggende kjernesystemer. Plattformen gir gårdeiere informasjon om overordnede nøkkeltall og KPIer, men også detaljert informasjon om eksempelvis budsjettavvik, leietakerlister og feilmeldinger.

Bestilling av tjenester via Myldre er raskt, enkelt og praktisk for leietakere. Her vil det være mulighet til å bestille alt fra skjorteservice og blomsterleveranser til hjelp med elektriske anlegg og rørleggertjenester.

Å tilby tjenester utover hva som er beskrevet i leiekontrakten er avgjørende for å skape gode og stabile leieforhold i 2020. Dersom vaktmester eller den serviceansatte ikke har kompetanse til å utføre arbeidsoppgaven, settes leietaker i kontakt med en tredjepart som har inngått serviceavtale med Malling & Co. Vi har selvfølgelig kvalitetssikrer alle leverandørene våre slik at du slipper å bekymre deg for om jobben blir gjort skikkelig.

Les: Vi lanserer digital plattform for smartere eiendomsforvaltning

Enklere og billigere

Å bestille tjenester fra Malling & Co er både enklere og billigere for leietakere enn å leie inn tredjeparter for å få jobben gjort, samt at man får hjelp av fagpersoner som allerede har kjennskap til bygget.

Gundersen forklarer at det alltid skal lønne seg for leietakerne å henvende seg til Malling & Co.

– Malling & Co forvalter om lag 2,5 millioner kvadratmeter næringsbygg. Dette gjør at vi oppnår stordriftsfordeler og rabatterte priser. Leietakere nyter godt av disse fordelene – det skal være enklere og billigere å henvende seg til oss som kjenner bygget, fremfor å leie inn en tredjepart på egen hånd, sier Gundersen.

Her er noen eksempler på tjenester Malling & Co utfører på forespørsel:

  • Tett vask/toalett
  • Montere/flytte møbler
  • Oppheng av bilder/tavler/TV-er
  • Enkle maleoppdrag
  • Skifte lyspærer
  • Nøkkelsliping
  • Utforming av skilter 
  • Glass-foliering

Tjenestene har en timepris på 485 kr (minimum 15. min fakturering) + oppstart på 355 kr.

Les: Dette bør en forvaltningsavtale inneholde

Les: God eiendomsforvaltning er et suksesskriterie for MEET Ullevål

 

BESØK VÅRT DIGITALE KUNNSKAPS-BIBLIOTEK 

Her finner du e-bøker med tips og råd innenfor:

  • Eiendomsutvikling
  • Investeringer i næringseiendom
  • Proptech
  • Leietakertilfredshet
  • Valg av kontorlokaler

eboker_samlet_web2

Kategori: Nyheter og presseklipp, Forvaltning

SKREVET AV


Marianne Johannessen

Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 15 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.