RSS header - this is hidden

Ny markedsrapport for næringseiendom

Skrevet av Marianne Johannessen Dato: 19.nov.2021

Analyseavdelingen i Eiendomshuset Malling & Co presenterte for kort tid siden sin ferske markedsrapport for næringseiendom. Hundrevis møtte opp på Vika kino for å få med seg den siste utviklingen i markedet.

Markedsrapporten oppsummerer som vanlig utviklingen i markedet for næringseiendom det siste året, og kommenterer forventninger til leie- og transaksjonsmarkedet inn i det neste året.

Klikk her for å laste ned rapporten.

Malling_Frokostseminaret_191121_v2.mp4

– I takt med gjenåpningen av samfunnet etter sommeren, har arbeidsmarkedet tatt seg betydelig opp og sysselsettingsveksten er sterk. Dette er meget positivt for utviklingen i leieprisene, og særlig i kontormarkedet hvor vi ser god vekst nå i 4. kvartal, kommenterer analysesjef Haakon Ødegaard. 

Malling_Co_Analyse_TTL_7823

Senior analytiker Herman Følling Ness fortalte om et fantastisk år i transaksjonsmarkedet:

– Vi har allerede passert rekorden fra 2015 på ca. 130 milliarder og vi sikter opp mot 160 milliarder for året 2021 som helhet. Det er god aktivitet blant alle investortypene og full fart i kontor og logistikk, samt en gryende interesse for hotell og retail. Dette ser meget bra ut for resten av året og langt inn i 2022, fortalte Ness.

Klikk her for å laste ned den nyeste markedsrapporten.

Klikk her for å komme til eldre rapporter og markedskommentarer.


BESØK OGSÅ VÅRT DIGITALE KUNNSKAPS-BIBLIOTEK 

Her finner du e-bøker med tips og råd innenfor:

  • Eiendomsutvikling
  • Investeringer i næringseiendom
  • Proptech
  • Leietakertilfredshet
  • Energi- og miljø
  • Analyser og verdivurderinger
  • Valg av kontorlokaler

eboker_samlet_web2

Kategori: Analyse, Nyheter og presseklipp, Tips og råd for gårdeiere, Markedsrapporter

SKREVET AV


Marianne Johannessen

Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 15 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.