RSS header - this is hidden

Holder oversikten over eiendomsporteføljen med Myldre

Skrevet av Marianne Johannessen Dato: 19.mar.2021


For Urbanium Eiendom AS er Malling & Co sin digitale plattform Myldre et viktig verktøy for å holde oversikten over næringseiendomsporteføljen.

– Myldre hjelper oss med å holde totaloversikten over vår næringseiendomsportefølje til enhver tid, sier daglig leder i Urbanium Eiendom AS, Karen Marie Vasli.

Urbanium Eiendom AS utvikler boliger og næringseiendom på Østlandet, og står bak utviklingen av blant annet prisbelønnede Vega Scene og Carl Berner Passasjen i Oslo. 

Illustrasjon_Myldre_screens

Illustrasjon av Myldre plattformen.

Oppdatert informasjon leder frem til gode beslutninger

Malling & Co Forvaltning har bistått Urbanium Eiendom AS med hele spekteret av forvaltningstjenester i om lag ett år.

Vasli forklarer at den digitale plattformen var avgjørende for at selskapet valgte forvaltningstjenester fra Malling & Co.

– Vi har hatt forvaltning hos andre tidligere. Da savnet vi å ha totaloversikten selv, lett tilgjengelig. Vi ble derfor svært begeistret når Myldre ble presentert for oss, sier Vasli.

Karen-Marie-Vasli_web

 

Hun mener det er viktig å alltid ha oppdatert informasjon om porteføljen.

– Det er veldig viktig for å kunne planlegge frem i tid, og for å holde kontroll på porteføljen fra dag til dag. Myldre gjør at vi som selskap alltid har oppdatert informasjon - noe som er essensielt for å fatte riktige beslutninger, forklarer Vasli.

 

Nylig lanserte vi en e-bok om hvordan vi som Norges største eiendomsforvalter skaper gode og langvarige leieforhold.

Last ned e-bok om eiendomsforvaltning fra Malling & Co

I e-boken kan du blant annet lese om:

  • Viktigheten av god eiendomsforvaltning og hvordan faget endrer seg
  • Konkrete råd for å sikre høy leietakertilfredshet
  • Hvordan Malling & Co arbeider med eiendomsforvaltning
  • Referanse case

Gjør hverdagen litt enklere

Lederen i Urbanium Eienom AS mener Myldre er med på å effektivisere hverdagen:

– Myldre bidrar til at vi kan bruke tid på det som virkelig skaper resultater – og ikke å sende e-poster frem og tilbake for å få innsyn i noe vi strengt tatt burde ha tilgang på øyeblikkelig, sier Vasli.

Cathrine_Kildalsen_er_forvaltningsdirektør

Forvaltningsdirektør Cathrine Kildalsen forklarer at det lenge har vært et udekket behov i markedet for løsninger som forenkler informasjonsflyten mellom leietaker, gårdeier og eiendomsforvalter, og at Myldre bidrar til økt transparens mellom partene.

– Det har vært viktig for oss å utvikle en kvalitetsløsning, og ikke noe halvveis. Myldre er et såkalt toppsystem som henter data fra andre underliggende systemer. Det gir oss fleksibilitet til å legge til nye datakilder og funksjoner, sier Kildalsen og legger til:

– Vi setter pris på å samarbeide med Urbanium. De er dyktige og fremoverlente, og har gitt oss gode innspill som har ført til videreutvikling av Myldre.

Forvaltningsavdelingen har allerede mottatt henvendelser fra store, internasjonale aktører som er interessert i løsningen.

– Det viser oss at vi har gjort mange kloke valg i utviklingen av plattformen, og at løsninger som samler og forenkler informasjon er mangelvare innen næringseiendom, sier Kildalsen.

Les: Derfor valgte Fevang forvaltning fra Malling & Co

Myldre_mockup

Illustrasjon av Myldre plattformen.

Den digitale plattformen ble lansert i slutten av februar 2020 på Mesh i Oslo Sentrum. Målet med tjenesten er å forenkle og effektivisere hverdagen til eiere, leietakere og forvaltere av næringseiendom gjennom å samle viktig informasjon på ett sted.

– Siden lanseringen av Myldre har all rapportering skjedd via plattformen, og vi har lagt ut historiske rapporter for eiendommene vi forvalter. Viktig informasjon er altså samlet på ett sted - det setter våre kunder pris på, sier Kildalsen, og fortsetter:

– Det er viktig for oss å ta i bruk teknologi for å frigjøre tid til mer strategiske formål og å møte forventningene knyttet til smarte digitale løsninger.

Plattformen gir gårdeiere informasjon om overordnede nøkkeltall og KPIer, men også detaljert informasjon om eksempelvis budsjettavvik, leietakerlister og feilmeldinger.

I Myldre kan man få informasjon om eksempelvis:

• Utestående leie
• Oversikt over leiekontrakter
• Omsetning
• Arealoversikt
• Driftsmeldinger og avvik
• Årsmeldinger og rapporter
• Dokumentasjon for lovpålagte krav

Les også: Nye leieinntekter med smartere bruk av kjøkkenarealer

En del av en større digitaliseringsstrategi

Malling & Co Forvaltning har gått gjennom en betydelig effektivisering de siste årene, og ser at forventningene til smarte digitale løsninger er i endring.

– Våre kunder ønsker enkle løsninger som frigjør deres tid til verdiskapende arbeid. Vi erfarer også at stadig flere er nysgjerrige på PropTech. Derfor lanserte vi i fjor selskapet Malling & Co Technology som utelukkende arbeider med å skape gevinster gjennom teknologi. Potensialet på dette området er enormt og vil bli viktigere og viktigere i årene fremover, avslutter Kildalsen.

Eiendomshuset Malling & Co forvalter over 2,5 millioner kvadratmeter næringsbygg på vegne av gårdeiere. 

Last ned vår e-bok om hvordan vi som Norges største eiendomsforvalter skaper gode og langvarige leieforhold.

Last ned e-bok om eiendomsforvaltning fra Malling & Co


TEKNOLOGISKE ARBEIDER FRA MALLING & CO:

Eiendomshuset har i løpet av de siste årene satset på teknologi som forenkler hverdagen til både kunder og ansatte. Nedenfor kan du lese om noen av initiativene:

Malling & Co oppretter eget teknologiselskap; Malling & Co Technology

Eiendomshuset Malling & Co opprettet i mai 2020 Malling & Co Technology. Målet er å hjelpe eiere av næringsbygg med digitalisering og teknologiinvesteringer.

Les: Malling & Co oppretter PropTech-selskap

Lanserer digital plattform for smartere eiendomsforvaltning:

Illustrasjon_Myldre_screens

I 2020 lanserte Malling & Co den nye digitale plattformen «Myldre»; en tjeneste som vil forenkle hverdagen til eiere, leietakere og forvaltere av næringseiendom. Plattformen sikrer at gårdeiere, leietakere og eiendomsforvaltere alltid har oppdatert informasjon om sine eiendommer. Vi har allerede mottatt henvendelser fra store, internasjonale aktører som er interessert i løsningen.

Les: Vi lanserer digital plattform for smartere eiendomsforvaltning

Malling & Co utviklet robot som håndterer over 300.000 transaksjoner i året

snø_web4

Malling & Co har satt ned et eget team som arbeider med automatisering. I fjor bisto selskapet Norges første innendørs vinteranlegg, Snø, med å utvikle en løsning som håndterer forretningsførselen av billettsalget. I løpet av ett år er det snakk om 300-350.000 transaksjoner.

Les: Utviklet robot til Norges første innendørs vinteranlegg

Nytt økonomisystem forenkler regnskap og forretningsførsel:

Et nytt økonomisystem kom på plass i januar 2019 ved hjelp av robotteknologi. Det nye økonomisystemet er integrert mot fagsystemer for kontraktshåndtering og CRM. I tillegg er tidligere manuelle prosesser som fakturering automatisert. Resultatet er at vi har mer tid til å arbeide enda tettere med våre kunder, samt at vi har frigjort kapasitet for nye oppdrag. 

Les: Omfattende automatisering skal gi mer tid til kunder

Norges første heis med kunstig intelligens ble installert på Ullevaal Stadion:

Den intelligente heisen sender store mengder informasjon til IBMs supercomputer, Watson. Basert på denne informasjonen kan man forutsi eventuelle fremtidige feil, og rette opp i disse feilene før heisen går ut av drift. Alt skjer automatisk i sanntid - supercomputeren både tenker og lærer helt av seg selv.

Les: Ullevål Stadion satser på kunstig intelligens

Robot håndterer 70.000 leverandørfakturaer i året:

Malling & Co har automatisert forretningsførselen av leverandørfakturaer. Eiendomshuset mottar 70.000 slike i året. Og siden 2017 har vår robot håndtert disse. Det innebærer at våre kunnskapsmedarbeidere får mer tid til å drive verdiskapende arbeid.

Økonomidirektør Martin Mehus anslo at roboten hadde utført arbeid tilsvarende ett årsverk i løpet av de første tre månedene i drift.

Les: Roboten Alfred er ansatt hos Eiendomshuset Malling & Co

Vårt eget kontor har blitt en testarena for ny teknologi:

For å kunne gi råd innenfor smarte bygg, samt drifte og optimalisere disse, er det avgjørende med førstehåndskunnskap. Derfor har vi installert en rekke typer sensorteknologi i egne lokaler. Dette omfatter blant annet måling av CO2, bevegelser, belysning, temperatur og lufttrykk, samt en rekke andre parametere. Dataen som innhentes skal lede til gevinster som eksempelvis reduserte rengjøringskostnader.

Les mer om initiativet og mulige gevinster her.

 

Klikk her for å komme til vårt digitale kunnskaps-bibliotek.
Her finner du e-bøker om ulike temaer innen næringseiendom. 

Naviger til Malling & Co sitt digitale kunnskaps-bibliotek

Kategori: Forvaltning, PropTech

SKREVET AV


Marianne Johannessen

Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 15 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.