Hopp til innhold
  1. Malling.no/
  2. Aktuelt/
  3. God eiendomsforvaltning er et suksesskriterie for Meet Ullevaal

God eiendomsforvaltning er et suksesskriterie for Meet Ullevaal

Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 20 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.
Skrevet av Marianne Johannessen
5. Jan 2018

Marianne har jobbet som markedssjef i Malling & Co siden 2010. Hun er glødende opptatt av merkevarebygging basert på samspillet mellom markedsføring, CRM og ny teknologi. Marianne har over 20 års erfaring med markedsføring av næringseiendom men er utdannet profesjonell dykker og er verdens første kvinnelige metningsdykker. Når hun ikke tenker på markedsføring, er hun engasjert i byutvikling, ny teknologi og kultur.

– Vi her helt avhengige av Malling & Co sitt forvaltningsarbeid for å utføre de oppgavene som ligger til vår kjernevirksomhet, mener Elsa Doseth, administrerende direktør i Meet Ullevaal.

Elsa,-juni-2017,-sh.jpgMeet Ullevaal, tidligere kjent som UBC (Ullevaal Business Class), er Oslos største konferansesenter og holder til på Ullevaal Stadion. Totalt er det 10 000 kvadratmeter kurs- og konferansesenter som inneholder 37 møtelokaler, en stor møtesal for hundrevis av gjester til konferanser eller banketter, flere grupperom og auditorium. Eieren av bygget er Oslo Pensjonsforsikring, mens eiendomsforvaltningen er satt ut til Eiendomshuset Malling & Co. Det er Malling & Co som står for den daglige kontakten med leietakeren.

– Vårt oppdrag er å utvikle state-of-the-art møteplasser, og vi huser flere av de store konferansene som holdes i norsk næringsliv. Fordi tilrettelegging og rådgivning for utleie av møte- og konferanselokaler er vår kjernevirksomhet er vi helt avhengig av at forvaltningsarbeidet knyttet til lokalene gjennomføres på en skikkelig måte, innleder Elsa Doseth i Meet Ullevaal.

Andre behov enn leietakere flest

– Vi er en leietaker som utfordrer Malling & Co, fordi vi har andre behov enn leietakere flest. Møter, arrangementer og konferanser finner gjerne sted utenfor normal arbeidstid, og lokalene for denne type formål har andre behov enn vanlige næringsbygg. Skulle noe uforutsett skje under et arrangement på kveldstid eller i helger, er vi avhengig av serviceinnstilte eiendomsforvaltere som stiller opp. Jeg føler Malling & Co har levert på dette, de imøtekommer våre behov og svarer raskt på våre henvendelser, sier Doseth.

 

_DSC7514-copy.jpg

Som møtested for store arrangementer med mange mennesker er de helt avhengige av at lokalene er i god stand: alltid presentable og med alle sikkerhetskrav i orden. Meet Ullevaal har jevnlig kontakt med teamet i Malling & Co. Til daglig er det vaktmesteren som sørger for det tekniske på eiendommen og stiller opp når et uventet behov oppstår.

– Etter hvert som forholdet har utviklet seg har de lært oss bedre å kjenne, og forstår at vi som en litt spesiell leietaker kan ha behov for hjelp nærmest 24 timer i døgnet året rundt. Men de forsøker også å være i forkant når det gjelder våre behov. Blant annet vil jeg trekke frem vaktmesteren her på huset – han er alltid behjelpelig og serviceinnstilt, selv når vi tar kontakt utenfor normal arbeidstid. Hans kunnskap om bygget er helt avgjørende, sier Doseth.

LES OGSÅ: Jobber for å øke verdien til leietakere og gårdeiere

Ullevål-009.jpgm6-1meet2.jpg

 

 

 

 

Ivaretar bygget, leietakere og driften

Malling & Co er engasjert for å ta seg av teknisk forvaltning, leietakerforvaltning og vaktmestertjenester på Ullevaal Stadion og tilhørende lokaler. Eiendomssjef Andrè Wurschmidt har det overordnede ansvaret for forvaltningsteamet på eiendommen, og forklarer: 

– Vi sørger for at alt det tekniske ved eiendommen ivaretas. I dette inngår daglig planlagt og uplanlagt vedlikehold og drift, tilstandskontroller, brannvernøvelser, energioptimalisering med mer. Vi tar oss også av kontraktsforhandlinger og dialog med leietakerne for å imøtekomme deres behov. Samtidig sørger våre vaktmestere for at den daglige driften går som det skal.

På den tekniske siden har Malling & Co en driftssjef som har oversikt over behovene på eiendommen, mens vaktmester ofte utfører oppgavene som skal løses på stedet. Det administrative og dialog med leietakerne tar eiendomssjefen seg av sammen med en forvalter.

– Vi er fornøyde med hvordan Malling & Co samarbeider og tilrettelegger for oss som leietaker i bygget, avslutter Doseth.

LES OGSÅ: 5 gode grunner til å sette ut eiendomsforvaltningen

Vil du vite hva som påvirker leietakertilfredshet og hvordan man skaper langsiktige leietakere?
Vi har laget et oversiktlig veiledningsdokument som hjelper deg med å sikre at dine leietakere er tilfreds. Trykk på knappen under for å laste ned.

New Call-to-action

LES OGSÅ: Nøkkelen til fornøyde leietakere
LES OGSÅ: Dette kan du forvente av en profesjonell driftsavtale
LES OGSÅ: 5 tips for lønnsom eiendomsforvaltning

Få nyheter fra Malling rett i innboksen!